+31 (0) 622693898 (Whatsapp Chat Only)

Retourneren

Mag ik mijn artikelen retourneren?

Bij de aankoop van onze producten heeft u de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.

Uiteraard dient u tijdens deze periode zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. U zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Uitgangspunt hierbij is dat u het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals u dat in een winkel zou mogen doen.

Let erop dat we alleen artikelen kunnen accepteren die:

  • ongedragen en/of ongebruikt zijn
  • voorzien zijn van originele aangehechte labels
  • goed verpakt zijn in de originele verpakking

Artikelen die u niet kunt retourneren:

  • touwwerk op maat gemaakt en/ of gesplitst
  • op maat gemaakte en/of bedrukte kleding
  • speciaal bestelde artikelen
  • cadeaubonnen en -kaarten
  • audio-/video-materiaal en computersoftware met verbroken zegel

Indien u twijfelt of het product retour kan, bieden wij u hiervoor een standaard formulier aan wat u hiervoor kunt gebruiken:

Hoe stuur ik mijn artikelen retour?

Om van uw herroepingsrecht gebruik te maken stuurt u de goederen voldoende gefrankeerd op naar ons retouradres. Dit kan bijvoorbeeld via een van de vele PostNL, DPD of DHL Parcel pakketshops bij uw in de buurt. Let op; indien het retour pakket rechtstreeks naar een afhaalpunt wordt verzonden, kunnen wij uw retour niet in behandeling nemen. Het pakket wordt hoogstwaarschijnlijk weer terug naar uw adres verzonden.

Zorg ervoor dat in het pakket de pakbon zit met daarop de teruggestuurde items aangevinkt. Mocht u de pakbon niet meer hebben, zorg dan dat er een briefje bij zit met uw naam, adres, ordernummer en reden van retour. De pakbon kunt u ook vinden in uw mail. Verstuur de artikelen altijd met de originele verpakking in een omdoos (bijvoorbeeld in de verzenddoos die door ons is gebruikt). Gebruik dus niet uitsluitend de product verpakking.

Tips:

  • Bewaar uw verzendbewijs altijd goed. Als er iets mis gaat kunnen we het hiermee snel oplossen.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Overweeg daarom of u het pakket verzekerd wilt versturen en informeer hiernaar bij de pakketshop.
  • Niet zeker voor het terug sturen, omdat het artikel is beschadigd, uit de verpakking, termijn verstreken? Stuur ons dan eerst een mail.
Wat is jullie retouradres?

Stuur uw pakket op naar onderstaand retouradres:

SailSupply
Noordeinde 62
2451 AH Leimuiden
(s.v.p. pakbon en reden van retour meesturen, zonder deze gegevens wordt uw retour niet in behandeling genomen)

Hoe snel verwerken jullie mijn retour?

In de meeste gevallen verwerken we uw retour binnen 5 werkdagen na aankomst in ons magazijn. In een enkel geval duurt het wat langer. We raden u in dit geval aan om ons even een e-mail te sturen met daarin de track en trace code en uw bestelnummer. Op die manier kunnen we u het snelst helpen.

Hoe snel krijg ik mijn geld terug na een retour?

Indien u reeds een bedrag betaald hebt, zullen wij het aankoopbedrag crediteren in een kortingsbon. (uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding). Wij doen ons best om dit binnen 5 werkdagen na aankomst te verwerken. Niet zeker voor het terug sturen, omdat het artikel is beschadigd, uit de verpakking, termijn verstreken? Stuur ons dan eerst een mail.

De kosten voor het terugsturen van producten zijn voor uw eigen rekening.

Indien overeenkomen en u krijgt van ons een retourlabel. Print het label uit, plak op de doos en lever het pakket af bij PostNL. Het label is 10 dagen geldig en alleen bij PostNL. Maakt u geen gebruik van het label maar stuurt u het pakket terug via een andere vervoerder, dan vervallen de retour kosten.

Wat zijn de kosten in geval van herroeping?

Waardevermindering
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Uitgangspunt hierbij is dat u het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals u dat in een winkel zou mogen doen.

De maximale waardevermindering is 50%.
Het uiteindelijke bedrag dat u ontvangt wordt bepaald door twee dingen:

  1. De waardevermindering van het product. Deze is gebaseerd op drie factoren:
    • beschadiging van het product
    • beschadiging van de verpakking
    • compleetheid van het product
  2. De kosten die wij maken om het product opnieuw te verkopen, als het product niet meer compleet is of beschadigd. Denk hierbij aan het maken van duidelijke foto’s en een goede omschrijving. Deze extra kosten zijn €7,50 en worden samen met de waardevermindering ingehouden.

Retourzending
Indien u gebruik maakt van het herroepingsrecht en uw bestelling geheel of gedeeltelijk retourneert, zijn de kosten van terugzending voor uw eigen rekening.

Verkeerd of defect product
Wanneer wij een fout gemaakt hebben en u ten gevolge daarvan een verkeerd of defect product ontvangen hebt, zijn de kosten voor het retour zenden natuurlijk voor onze rekening en ontvangt u een retourlabel. Print het label uit, plak op de doos en lever het pakket af bij PostNL. Het label is 10 dagen geldig en alleen bij PostNL. Maakt u geen gebruik van het label maar stuurt u het pakket terug via een andere vervoerder, dan vervallen de retour kosten.

Ruilen

Mag ik mijn artikelen ruilen?

Heeft u een verkeerd product, kleur of maat besteld? Dan kunt u die natuurlijk terug sturen binnen 14 dagen. Kijk hiervoor onder "Retourneren" en volg de instructies op. U ontvangt uw geld dan terug en kunt zelf een nieuwe bestelling plaatsen voor het juiste artikel indien beschikbaar.

Op die manier heeft u het juiste artikel het snelst in huis en ziet u ook direct de voorraad- en levertijd informatie.

Hoeveel verzendkosten betaal ik bij ruilen?

De kosten voor het terugsturen van producten zijn voor uw eigen rekening.